מכונת תפירה ביתית ומנגנון התפירה
top of page

מכונת תפירה ביתית ומנגנון התפירה

עודכן: 25 בדצמ׳ 2020

במאמר זה ננסה להבין את מבנה מנגנון התפירה של מכונת התפירה הביתית שלך,

ההבדלים בין מכונות התפירה השונות ומדוע היצרנים בוחרים בכמה מנגנוני תפירה השונים זה מזה. לכולם יש מכנה משותף והוא קשר של חוט אחד בשני. מכונת התפירה למעשה היא מכשיר הקושר 2 חוטים האחד עליון והשני תחתון ובאמצעותו מחבר את הבדים.

בכל פעם שלקוחה או לקוח יפגשו טכנאי או איש מקצוע בתחום מכונות התפירה אם זה מוכר ,מדריכה, או טכנאי, סביר להניח שתשמעו את המילה גרייפר.


הגרייפר הוא הפריט הטכני שמבצע את המפגש בין חוט המחט לחוט הסליל

כלומר ,מנגנון התפירה בו מצויידת המכונה כדי לבצע את המטרה שלשמה נוצרה

חיבור בדים.

בשוק קיימים בעיקר 3 סוגים של מנגנוני תפירה .

  1. גרייפר תעשיה סיבוב מלא

  2. גרייפר CB חצי סיבוב

  3. גרייפר שוכב סיבוב מלא

 
 

סוג המנגנון ואופיו הוא בעל השפעה גדולה על איכות המכונה רמת הדיוק שלה רמת הרעש ופרמטרים נוספים כמו מידות התפר ומספר התפרים.


חשוב: כל מנגנון תפירה שכזה הינו בעל יתרונות וחסרונות. מעבר למחיר ולנוחות חשוב לקחת בחשבון גם את העניין הטכני של המכונה ואופן הפעלתה. הראשון הוא הגרייפר התעשייתי סיבוב מלא. במנגנון זה מצויידות בדרך כלל מכונות התעשיה גרייפר מדויק מאוד מתוזמן במדויק ללא חופש בין חלקיו. משקיט מאוד את עבודת המכונה ונותן תפר ישר מאוד ויפה.

יתרונות : דיוק שקט עבודה איכות תפר .

חסרונות בידים לא מקצועיות יש נטיה לתפיסת חוטים ולתקיעת המכונה

מצריך כיוון מדויק של טכנאי במידה ויש דילוגים בלייקרה וכן שחרור וכיוון מחדש במידה ונתקע.

השני הוא גרייפר חצי סיבוב ,מנגנון תפירה קלאסי מהסגנון הישן בעל תכונות המקלות על תפעול המכונה חופש רב בין חלקיו כדי למנוע תפיסת חוטים.

גרייפר החצי סיבוב

מרעיש במקצת ומצריך שימון תדיר ,הרעיון הוא קלות בהפעלה ואמינות ,חסרונותיו רבים.

ראשית הוא מאופיין בחסר דיוק ,זה גורם למכונה בעיות דילוג תפר בעיקר בבגדי ים ולייקרה אם כי ישנם מכונות שמתמודדות עם העניין על ידי החלפת מחט ייחודית לסטראץ [מחט זהב] דבר שמקטין את התופעה. נמצא בעיקר במכונות מכניות.חסרון נוסף בגלל מבנה המנגנון המכונה לרוב תוגבל ברוחב תפר עד ל5 ממ מקסימום.הגרייפר הבא:גרייפר שוכב horizontal rotary hook

בא לפצות על החסרונות של השניים האחרים ולהעניק במקביל את כל היתרונות

אבל כמו כל דבר בעולם הוא לא מושלם אם כי בעל יתרונות בולטים על האחרים.


הגרייפר השוכב מדויק מאוד בעל סיבוב מלא משקיט מאוד את עבודת המכונה ומדייק את התפר שלה. התפר מזכיר במראהו את התפר של מכונה תעשייתית אך בשונה ממכונה תעשייתית שבה רק תפר ישר למכונות המצויידות במנגנון זה רוחב תפר של 7ממ רחב ואף בחלקם 9ממ

מעולה ללייקרות. חסרונותיו במידה ונתפס חוט מצריך פירוק של פלטת השיניים והחזרת החלק למצבו הרגיל, קצת טכני אבל לא בעייתי וכל אחת יכולה וגם מצליחה.


לסיכום: בהחלט יתרונותיו עולים על חסרונו הכמעט יחיד התפעול הטכני.


הדגמה של תפירה במכונה

456 צפיות0 תגובות
bottom of page